Élő Rózsafüzér

5. szakasz

Farkasrét - Kelenvölgy - Kamaraerdő  - Nagytétény

Általános

Nagyrészt lakott területen, ugyanakkor hegyen-völgyön át vezet a szakasz útvonala. Gazdagréttől Kelenvölgyig a Dobogó-hegyen, onnan a Pacsirta-hegyen át Rózsavölgybe, majd lépcsőn fel a Kamara-erdőbe. Budatétényig erdei ösvényen, majd kertvárosi utcákon a Donát-hegy érintésével érünk Nagytéténybe.

• A teljes táv 19 km, szintemelkedés kb. 300 m.
  • Jellege: Főként kertváros, néhány erdei szakasz, itt-ott nehéz terep (lépcsők, meredekebb ösvény).
  • Érintett templomok, kápolnák:

• Helyi szervezők:

BALOGH TAMÁS 20/938-95-40

• Kiket várunk?
  • A fenti plébániák és a bejelentkezett közösségek tagjai mellett
    elsősorban a XI, XXII. kerület valamint Érd, Törökbálint, Diósd, Budaörs környékének zarándok híveit.
  • További megjegyzések:
  • A szakaszhoz tartozó Imalánc szándék:
    D - Család - közösség

5 szakasz     5 szakasz    5 szakasz

Csatlakozási pontok

Útleírás

Farkasréti Mindenszentek-templom – gazdagréti Szent Angyalok-templom

A farkasréti Mindenszentek-templomtól elindulva a Németvölgyi úton haladunk a villamossínek bal oldalán, majd egyenesen tovább a Tömös utcán. Keresztezzük a Sasadi utat, majd a Botfalu köz - Eper u. - Gulyás köz - Oltvány árok - Telekes u. - Csíkihegyek u. útvonalon jutunk el a Gazdagréti Szent Angyalok-templomig. (Az eddig megtett út 2,2 km.)

Gazdagréti Szent Angyalok-templom – kelenvölgyi Szentháromság-templom

A templomtól a Gazdagréti úton indulunk tovább jobbra fordulva a Rétkerülő úton, majd a Rétalja lejtőn haladva keresztezzük a Budaörsi utat, és átmegyünk az autópálya alatt. Ezután élesen balra majd jobbra kanyarodva a Poprádi útra érünk. Balra betérünk és áthaladunk a Dobogó-hegyen keresztül a volt Olimpia parkon. A hegy tetejénél jobbra tartva a gerincet követjük. Elérjük a bobpályát, melyet balról kerülünk meg. Ha nem lehet áthaladni a területén, akkor visszatérünk a Poprádi útra, és azon, a Balatoni utat keresztezve, megyünk végig. A Poprádi útról élesen jobbra, a Dobogó útra kanyarodunk, majd a keserűvíztelep mellett haladunk tovább. Átkelve az Egérúton és a vasúti sínek alatt az Alabástrom utcán a Duránci utcáig jutunk. Ott jobbra fordulunk, majd hamarosan elérjük a kelenvölgyi Szentháromság-templomot. (Az eddig megtett út összesen 7 km.)

Kelenvölgyi Szentháromság-templom – Szent István király-templom

A templom bal oldalán megyünk. Ezután jobbra a Kohó utcai lépcsőn folytatjuk utunkat, majd a Ringló utcán jobbra fordulva elérjük a Pacsirta- (Vörösfenyő-) hegyet. A Ringló utcán megyünk a Péterhegyi útig, ahol balra fordulunk. Elhaladva egy kápolna mellett leérünk a Rózsavölgybe. Keresztezzük a Honfoglalás utat és a 41-es villamos vonalát. Itt enyhén jobbra tartunk a Vöröskúti határsoron, amely meredek lépcsőben folytatódik. Felkapaszkodunk a Balatoni útig, majd azon átkelve a Kamara-erdőben a piros jelzésen folytatjuk utunkat. A nagyrészt erdei ösvényen a Kávai apátság romjait érintjük a Vadász-hegyen keresztül. Balról elhagyunk egy romos épületet, majd a torony utáni erdei elágazásban balra tartva, a piros jelzés egyik ágán meredeken leereszkedve érkezünk az erdei pihenőhöz. Innen balra fordulva a villanyvezetéket követő piros körút jelzésen haladunk tovább a Kamaraerdei útig. Ott jobbra, majd a következő utcánál balra fordulunk. A Rókales úton megyünk egészen a Szoborparkig, ahol újra keresztezve a Balatoni utat a Szabadkai úton haladunk lefelé. A Borszőlő u. – Oltárkő u. – Aradi u. – Klauzál u. útvonalon folytatjuk utunkat. Jobbra befordulunk a Kápolna utcába, és elhaladunk a Szent Mihály-kápolna mellett, majd elérjük a Bajcsy-Zsilinszky utat. Itt jobbra fordulunk, és megérkezünk a Verbita Missziósházhoz, ahonnan a Bajcsy-Zsilinszky úton indulunk tovább. Balról a budatétényi Szent István király-templomot, majd jobbról a Wolf-kriptát látjuk. (Az eddig megtett út összesen 14,5 km.)

Szent István király-templom – Baross Gábor-telepi Jézus Szíve-templom

Egyenesen továbbmegyünk a Terv, majd a VII. utcán; érintve a Baross Gábor-telepi Jézus Szíve-templomot. (Az eddig megtett út összesen 14,7 km.)

Baross Gábor-telepi Jézus Szíve-templom – nagytétényi Nagyboldogasszony-templom

A Dózsa György úton haladunk a Bem tábornok utcáig, ahol balra kanyarodunk, majd a Szlatina útnál jobbra megyünk tovább. A Kövesföld utcán folytatva utunkat a Mária utca végében elérjük a Szent Donát-hegyen lévő Doni emlékhelyet (kereszt, emlékmű). Innen visszafelé indulunk a Mária utcán, de a Kövesföld utcánál jobbra kanyarodunk, és a Körmöci, illetve a Bem utca érintésével kijutunk a Bartók Béla útra, ahol balra kanyarodva rövidesen elérjük az M0-s autóutat, amely alatt a gyalogos aluljárón áthaladva, újra a Bartók Béla úton megyünk tovább egészen a Batthyány utcáig. Itt jobbra fordulunk, majd a Templom utcán balra fordulva megérkezünk az 5. szakasz végállomására, a nagytétényi Nagyboldogasszony-templomhoz. (A farkasréti Mindenszentek-plébániától a nagytétényi Nagyboldogasszony-plébániatemplomig összesen 19 km-t zarándokoltunk.)