Élő Rózsafüzér

3. szakasz

Csillaghegy – Kaszásdűlő – Kövi kápolna - Máriaremete

Általános

Vadregényes, lépcsős ösvényeken érünk fel a Róka-hegy volt kőfejtőjének kilátópontjára, majd a Péter-hegyen át le az Aranyhegyi úthoz. Útunk innen a Kaszásdűlői lakótelepen és Filatorigáton át vezet, majd felkapaszkodunk a Tábor-hegy oldalába. Erdei ösvényen, később sétaúton, Gercse érintésével érkezünk Pesthidegkút-Ófaluba és onnan kertvárosi utcákon át a Máriaremetei kegytemplomhoz.

• A teljes táv 21 km. Szintemelkedés kb. 450 m.
  • Jellege: Nagyrészt erdei ösvények és kertváros, két nehezebb tereppel.

• Érintett templomok, kápolnák:

• Helyi szervezők:
    JUTASI GYÖRGYI 20/968-7297, SZABÓ ÉVA 20/776-1144 és
    SZENTVÁRY LUKÁCS GÁBOR 30/942-5542
  • Kiket várunk?
  • A fenti plébániák és a bejelentkezett közösségek tagjai mellett elsősorban a II. és III. kerület, Üröm, Solymár, valamint a Dunakanyar és a Pilis-vidék zarándok híveit.
  • További megjegyzések:
  • A szakaszhoz tartozó Imalánc szándék:
    B - Bizalom és remény

3 szakasz    3 szakasz     3 szakasz

Csatlakozási pontok

Térképvázlat

3. szakasz térkép

Útleírás

Csillaghegyi templom (Csillaghegyi Jézus Szíve plébániatemplom) – Szentendrei úti Kövi Szűz Mária plébániatemplom

A Csillaghegyi Jézus Szíve plébániatemplomból indulunk. Észak felé indulva, a Lehel utcán, kiérünk a Mátyás király útra, melyen balra fordulunk. A Szentendrei útnál egyenesen tovább az Ürömi úton megyünk, s elénk tárul a Róka-hegy tömbje a kőbányával együtt, melyet majd meg kell másznunk. Jobbra térünk a Rókahegyi útra, s a második kereszteződésnél a Bérctető útra fordulunk. A Bérctető út végén levő lépcsőn felérünk a Gyöngyvirág útra, melyet jobbra tartva keresztezünk. A túloldalon az élesen balra induló ösvényre térünk. Majd jobbra fordulunk, s átmegyünk a sorompónál. Az alsó bányaudvar előtt élesen balra fordulva, vadregényes szűk ösvényre térünk. Először hat falépcsőn mászunk fel, majd további lépcsők következnek a kanyargós úton. Az út tetején a középső bányaudvar tisztására érünk, ahonnan szép kilátás nyílik Budapestre. (Eddig 2 km-t tettünk meg.) Innen balra indulunk tovább. Egy kis faoszlop mellett további falépcsők következnek felfelé, majd lefelé, végül a Róka-hegyi bánya legnagyobb udvara fölé érünk (sziklaalakzatok láthatók üregekkel). Az útelágazásnál balra fordulunk, s itt felmegyünk a lépcsőn, majd balra a további lépcsőkön leérünk Üröm határába (balra oszlop, rajta tábla: Rókahegyi Bánya Természetvédelmi Terület). Itt kiérünk az ürömi Rókahegyi útra, majd továbbmegyünk a Fülemüle úton, Üröm-Péterhegy új építésű házai között. Az első, keskeny közön balra, majd jobbra fordulunk a Kárókatona úton. A Kárókatona utat keresztezi a Kócsag utca, melyre balra befordulunk. A Kócsag utcán tovább megyünk az erdő felé, kis ösvényen az erdőbe érünk (piros T jelzés), itt jobbra tartunk. A Péter-hegy gerincével párhuzamos ösvényen a Budapest határát jelző régi kőoszlopok mellett megyünk el. Az oszlopok egyik oldalán „1878 Budapest”, másik oldalon „Üröm” felirat van. A város határa ma is itt húzódik. A második határkő után tisztásos részen balra tartunk, át a tisztáson, majd egyre meredekebb ösvényen érünk le Ürömhegy telkeihez. (Az eddig megtett út 6 km.) Itt keresztezzük a Héthalom utat, s a kertek között a Saroglya utcára érünk, ahol balra befordulunk. A Lepence út után jobbra, majd balra az Ürömhegyi lejtőn megyünk végig egészen az Aranyhegyi útig. (Az eddig megtett zarándoklat 7 km.) A főút előtt egy kereszt található. A kereszt mellett, a főúttal párhuzamosan megyünk tovább, a mező szélén vezető földúton. A földút végén, a lovastanyánál jövünk ki az Aranyhegyi útig, majd a járdán megyünk tovább a pékségig. Innen utunk a vasúton át, majd balra a Keled úton, ill. az Aranyhegyi patak füves gátján vezet. (Óbuda, MÁV állomás, a túloldalon buszgarázs). A Kunigunda útnál egyenesen tovább, a vasúttal párhuzamos Keled úton, majd egy vasúti vágányon át, a két vasút között a Szentendrei útig megyünk (szemben az Aquincumi Múzeumot pillantjuk meg a romkerttel). A HÉV mellett jobbra, földúton visz tovább utunk, majd kiérünk a kaszásdűlői lakótelephez. A Kazal utcán, majd Búza utcán megyünk tovább, s átkelünk az aluljárón a Kövi Szűz Mária templomig. (Az eddig megtett út 9 km.)

Szentendrei úti Kövi Szűz Mária plébániatemplom – Pesthidegkút–Ófalui Sarlós Boldogasszony plébániatemplom

A Szentendrei úti Kövi Szűz Mária plébániatemplomot elhagyva, az aluljárón át visszamegyünk a Búza utcáig. Ott nyugat felé indulunk, s a pékségnél balra fordulunk. A Köles utcát keresztezve sétaútban folytatódik utunk. Enyhén jobbra tartunk, egy dombocskát jobbról elhagyva. A Szérűskert utcán megyünk tovább (balra emeletes házak, jobbra kerítés). Ezután jobbra átmegyünk a parkolón, és a körforgalomnál a Huszti utat keresztezzük. Itt utunkat egyenesen, egy keskeny aszfaltozott úton folytatjuk, majd jobbra fordulunk, s a Kunigunda úton, egészen a Zay útig megyünk. Ezen balra térünk, és az ipari területet elhagyva a Bécsi úthoz érkezünk. Balra, a lámpás átjárón át, a Laborc úton felkapaszkodunk a hegyoldalba. Majd balra, felfelé haladva a Farkastorki lejtőn, a Farkastorki útnál balra találjuk a Farkastorki Szt. Donát Kápolnát. Itt nehéz szakasz következik. A kápolnától bal kéz felé felkanyarodunk a nagy forgalmú és keskeny Viharhegyi úton, majd itt rögtön balra fordulunk a Toronya utcába. Itt jobbra a Zúzmara utca következik, amely utca erősen emelkedve az Erdőalja útban folytatódik. Szemben már a Hármashatár-hegy tömbjéhez tartozó Tábor-hegy erdejét látjuk. Utunkat balra, a Királylaki úton folytatjuk (a Királylaki és a Máramaros út sarkán kút található). Balra két telek közt egy szinte alig észrevehető sikátor, a zöld ómega turistajelzéssel ellátott Gréti ösvény indul a Táborhegyi-barlang felé. Beérve az erdőbe, a jelzéseket követve, balra térünk, jobbra egy kis kitérő ösvény vezet a barlanghoz. (Az eddig megtett út 13,5 km.) A barlangtól kicsit visszamegyünk a felfelé vezető ösvényig, majd innen tovább erős emelkedőn, pár száz méter után felérünk a Guckler Károly sétányra (zöld kereszt jelzés). Jobbra végig megyünk a sétányon. A sétányt a Nagy-Farkas-torok meredek völgyénél ösvény keresztezi (innentől zöld sáv jelzés), majd balra található a Nelli pihenő néven ismert szikla. A sétányon továbbmegyünk, majd a sétaútról jobbra kiérünk a tisztásra. Ekkor a 362 m magas Virágos-nyeregnél járunk, és megpillantjuk a túloldalon Pesthidegkutat. (Eddig 15 km-t tettünk meg.) A hegyvonulat túloldalán lefelé a kék L jelzésen megyünk tovább, majd először jobbra, utána balra a Gercsei Templomhoz érünk. Az útra visszatérve északnyugat felé megyünk, majd a következő elágazásnál (egy villanyoszlopnál) balra a földúton beérünk a házak közé, a Hideg utcába. A házaktól már aszfaltos út vezet. A Hideg utca után a Patakhegyi utcán folytatjuk utunkat. Ezután balra átmegyünk a hangulatos Mosbach-parkon (közben kereszt). Kiérve, balra tovább a Templom közön át, megyünk az Ófalui Sarlós Boldogasszony plébániatemplomig. (Az eddig megtett út összesen 19 km.)

Pesthidegkút–Ófalui Sarlós Boldogasszony plébániatemplom – Máriaremetei Kisboldogasszony bazilika

Az Ófalui Sarlós Boldogasszony plébániatemplomtól a Klebersberg Művelődési Ház előtt folytatjuk utunkat jobbra a Temető utcán, majd átmegyünk a Paprikás-patakon. A Hidegkúti úton balra, kb. 50 méterre a Páros utcán (valójában gyalogösvényen) megyünk tovább. Ezen az úton folytatjuk utunkat, majd a Szabadság utcánál jobbra fordulunk. Itt balra, a Kadarka utcán át, füves úton megyünk tovább. Az útról kiérve, jobbra tartunk az Áchim András úton végig a Máriaremetei útig, és balra fordulva megérkezünk a Máriaremetei Kegytemplom parkjába. (A Csillaghegyi Jézus Szíve plébániatemplomtól a Máriaremetei Kisboldogasszony bazilikáig összesen 21 km-t zarándokoltunk.)